Handelsvillkor
GENERELL INFORMATION
NDP Group ApS
Møllegade 32,
8000 Aarhus
Danmark
VAT: DK41711426
Telefon: +45 71747075
E-post: info@scandinavianrest.se
PRISER
I händelse av förseningar, restnoteringar eller slutsålda varor strävar vi efter att försöka informera dig så snart som möjligt och samtidigt undersöka vad vi kan göra åt saken - t.ex. pengarna tillbaka eller hjälpa dig att hitta en motsvarande vara någon annanstans.
BETALNING
ScandinavianRest tar emot betalningar med VISA, VISA Electron, Mastercard. Betalningen dras från ditt konto först när varan skickas från vårt lager. Alla belopp är i SEK. Svenska kronor och inkl. moms.
LEVERANS
ScandinavianRest strävar efter att skicka beställningar inom 24 timmar från det att de har inkommit. Vi skickar till hela Sverige. Frakten är gratis till paketombud. Frakt för leverans till dörren kostar 49 SEK. Dina varor skickas med PostNord.
OBS: Om det inte finns plats hos ditt närmaste paketombud, kommer ditt paket att flyttas till nästa närmaste ombud, vilket du också kommer att få besked om. Om det uppstår några problem, kan du alltid kontakta vår kundtjänst. Varor levereras varje vardag. Din/dina vara/varor levereras 2-4 arbetsdagar efter beställning.
REKLAMATIONSRÄTT
När du handlar hos oss som konsument har du reklamationsrätt i tre år som enligt konsumentköplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller ett prisnedslag, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador som orsakats av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du skall reklamera inom en "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att du upptäckt felet, kommer reklamationen alltid att anses vara inom rimlig tid. Om reklamationen är berättigat kommer vi att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Varorna skall alltid returneras i ett försvarligt emballage. Kom också ihåg att få ett kvitto på avsändningen så att vi kan ersätta dina fraktkostnader. Kontakta oss innan du vill returnera din produkt, så att vi kan lösa det enklast möjligt. Vid varureturer, reklamationer och tillämpning av ångerrätten, skall varan skickas till:
Scandinavianrest.se
Ulstedvej 27B
DK-9370 Hals
Vi tar inte emot några försändelser som returneras mot postförskott eller per efterkrav.
ÅTERBETALNING
Vid återbetalning skall du informera om oss dina bankuppgifter i form av kontonummer så att det överenskomna beloppet kan överföras. Den nödvändiga informationen kan lämnas via e-post eller på annat elektroniskt sätt och kommer endast att användas för återbetalningen.
ÅNGERRÄTT
Som konsument har du 30 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerfristen löper ut 30 dagar efter det att du har mottagit varorna. Detta innebär att du har 30 dagar på dig att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka oss ett e-postmeddelande till info@scandinavianrest.se. Du kan också använda standardformuläret för tillämpning av ågerrätten, som du hittar längst ner i handelsvillkoren. Du kan inte häva ditt köp genom att vägra att ta emot varorna utan att samtidigt meddela oss detta. Om du ångrar ditt köp där en gratis gåva ingår i själva beställningen skall hela beställningen returneras.
RETURNERING
Efter att ha meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att returnera varorna till oss. Du skall själv betala för returen av paketet och du är ansvarig om det uppstår skador under transporten. Det innebär att du bär risken för varorna från det att de levereras tills vi får dem tillbaka. När du returnerar varorna ansvarar du för att de är försvarligt emballerade. För att underlätta hanteringen bör du bifoga en kopia av orderbekräftelsen. Om du vill returnera varan till oss, kan vi vara behjälpliga med returlabel och vi kommer därefter kreditera fraktkostnaden vid din återbetalning av köpbeloppet. Annars skall varan returneras till:
Scandinavianrest.se
Ulstedvej 27B
DK-9370 Hals.
Du kan inte ångra köpet genom att bara vägra att ta emot varan, utan att samtidigt meddela oss om detta.
VARANS SKICK VID RETURNERING
Du är ansvarig för eventuell värdeminskning av varan som orsakats av annan hantering än den som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Med andra ord kan du prova varan och den skall vara i samma skick som när du fick den. Om varan har några exceptionella tecken på användning eller skador utöver vad som beskrivs ovan anses den vara använd/begagnad. Detta innebär att om du ångrar ditt köp får du bara en del av eller inget av köpeskillingen tillbaka, beroende på varans handelsmässiga värde vid tidpunkten för mottagandet av returen. För att få tillbaka hela köpbeloppet skall du prova varan i 30 nätter. Detta beror på att det tar ungefär 30 dagar för de flesta människor att vänja sig vid och att uppnå tyngdtäckets effekt.
ÅTERBETALNING
Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat till oss. Om det finns en värdeminskning som du är ansvarig för kommer den att dras av från inköpspriset. När du utövar din ångerrätt kommer alla betalningar som du har gjort, inklusive fraktkostnader (med undantag för extra kostnader som beror på att du har valt en annan leveransmetod än den billigaste formen av standardleverans som erbjuds av oss), att återbetalas utan onödiga dröjsmål och senast inom 14 dagar från det datum då vi fick meddelande om ditt beslut att utöva ångerrätten. Återbetalningar kommer att göras med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna, såvida du inte har lämnat underlag på att du har returnerat varorna.
KLAGOMÅL
Ett klagomål på en vara eller tjänst kan lämnas in till Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, DK-8800 Viborg, Danmark. Du kan framföra klagomål till Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus. Länk: https://naevneneshus.dk/ Om du är konsument med bostad i ett annat EU-land, kan du framföra ditt klagomål i EU Kommissionens online plattform för klagomål. Plattformen finns här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/ Om du framför ett klagomål här, skall du ange vår E-post adress: info@scandinavianrest.se
INTEGRITETSPOLICY
Vi behöver följande information när du handlar hos oss: Namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Vi registrerar och lämnar ut de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varorna till dig. Personuppgifterna registreras hos NDP Group ApS och lagras i fem år, varefter de raderas. Dessutom samarbetar vi med ett antal andra företag som lagrar och behandlar uppgifter. Dessa företag behandlar endast uppgifter för vår räkning och får inte använda dem för egna syften. Vi samarbetar endast med databehandlare inom EU eller i länder som kan ge dina uppgifter ett adekvat skydd. Den dataansvarige på Scandinavianrest.se är NDP Group ApS. Du har rätt att få veta vilken information vi behandlar om dig. Om du anser att uppgifterna är felaktiga har du rätt att få dem rättade. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber oss att göra det. Detta kan till exempel vara fallet om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det syfte för vilket vi skulle ha använt dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: info@scandinavianrest.se Standard ångerformulär Vårt standard ångerformulär här.